вторник, 23 март 2010 г.

Един пример за безсилието на държавата ни.

Днес ходих до КАТ. Наложи се, защото точно преди една седмица голямата ми дъщеря пострада след като един микробус я блъсна на прибиране от училище. Няма да коментирам този случай, защото водачът на микробуса не беше виновен. Дъщеря си, също не мога да виня, все пак е дете и доста често ѝ се случва да прави необмислени неща. Както се казва в случаи като този: „Малкият дявол...“.
Все пак това, което сега пиша, беше инспирирано от този инцидент, но отдавна ми се щеше да привлека вниманието Ви към този проблем.
Впрочем „да привлека вниманието Ви“ не е точният израз, защото всички ние, които по силата на някаква карма, била тя лоша или добра, обитаваме това географско място, наречено България, сме принудени да търпим вече години наред.

За какво ще отворя дума.

Скоро, има няма две седмици, в нашия квартал отвориха чисто ново заведение, което в някои местни вестници вече наричат „култово“. Дали заслужава това определение, аз не се наемам да вземам отношение, но е факт, че въпросното обществено място се радва на доста голяма клиентела.
Доста голяма и, това вече е проблема, богата клиентела....
Защо, ще ме попитате това да е проблем?! Не, не става въпрос за някаква завист спрямо социалния статус на хорицата, или пък някаква селско-посткомунистическа комплексарщина, разяждаща чувствителната ми музикантска душевност. Не. Проблемът е там, че тези заможни хорица, като 99% от подобните им, са си въобразили, че за тях правила няма, или ако ги има то те по никакъв начин не са задължени да ги спазват.
Няма да Ви обяснявам в какво се състои проблемът. За по-голяма достоверност ще го илюстрирам с няколко снимки, направени лично от мен и два клипа, заснети с мобилния ми телефон.
Дали това, което съм заснел, представлява предпоставка за тежки пътни произшествия с възможни човешки жертви, оставям Вие, скъпи приятели, да прецените от снимките. Само ще припомня, че паркирането на тротоар е ЗАБРАНЕНО от Правилника за Движение по Пътищата, но кой ли го интересува?!
Приятно разглеждане на снимчиците.







Макар и само четири ( имам много други, но мисля, че тези са достатъчни )смятам,че от снимките става ясно какава опасност създават колите за пешеходците на това място.

Ето две кратки клипчета заснети преди два дни.






А ето и няколко примера, които съм заснел на други места

Обърнете внимание къде е паркирала полицейската кола.



Още подобни "инвалиди"...




Моля, обърнете внимание, колко "удобно" за останалите преминаващи по улицата коли е паркиран Форда.



Примери могат да бъдат посочени с милиони...

Аз, лично съм се обаждал в КАТ, за да съобщя за колите паркирани до заведението поне три пъти, но въпреки обещанията на дежурните служители, на които съм подавал сигналите, е повече от очевидно, че ефект няма.

Нека сега да се върна на днешното ми посещение при дознателя в КАТ. Няма да споменавам името му, само ще отбележа, че човекът се държа много любезно. Та, привършихме разговора ни, относно инцидента с моята дъщеря и аз реших да отворя въпроса за спиращите по тротоара и застрашаващи живота на пешеходците баровци-клиенти на новото „култово“ заведение в квартала ни. Обясних му за какво става въпрос. Оказа се, че въпросният дознател е запознат с проблема. Отговорът му обаче ме втрещи. Цитирам по памет.
- Вижте, напълно разбирам притесненията ви, но нещата не стоят толкова просто, колкото изглеждат.
Повдигнах вежди въпросително.
- Работата е там, че огромната част от коли като тези са или с чужда регистрация, или са регистрирани като собственост на юридически лица, а не на частни. Това прави санкционирането на нарушенията много сложни.
Загубих ума и дума. Значи каквото и да правят шофьорите на тези автомобили, нищо не може да се направи?!
ОК!
Повече няма какво да се коментира, но този въпрос си заслужава да се провери. И аз ще го направя.
Просто не ми го побира ума, но е очевидно, че ВЛАСТТА НЕ МОЖЕ ДА СЕ СПРАВИ С ЕДНО ЕМЕЛЕНТАРНО НАРУШЕНИЕ, ЗАЩОТО АВТОМОБИЛИТЕ, С КОИТО ТО Е ИЗВЪРШЕНО, СА СОБСТВЕНОСТ НА ЮРИДИЧЕСКИ ЛИЦА.
Явно е, че да чакаме нещата да станат по-добри, разчитайки само на добрата воля на властите е смешно.
Тогава...
Ами, тогава не е ли време ние, скромните, необзаведени със скъпи автомобили, хора да покажем, че не желаем повече да продължава така.
Какво предлагам ли? Правете като мен, снимайте нахалниците и изпращайте снимките на телевизии, на информационни сайтове. Изпращайте ги на районните управления на МВР. Изобщо, старайте се колкото може повече хора да научават за тези ненаказани нарушения.
Е, да... Зная, че доста ще си кажат „От мен ли зависи...“. Да! Категорично! Зависи от всеки един от нас.

P.S. Това, че номерата на заснетите от мен автомобили са напълно видими, а не скрити е съвсем умишлено.

2 коментара:

  1. Проблемите с паркирането са много, много, затрупват ни, зариват ни... Но нима могат да се оправят само като се събират глоби или паяците отнасят автомобилите ни? Трябва да се построят паркинги. И това е работа на общината и държавата. Вярно е, че е джунгла по пътищата и по тротарите, но всеки търси някакъв изход. И едва ли в момента шофьорите на въпросните паркирани автомобили на тротоара са най-виновните...

    ОтговорИзтриване
  2. Сега съм на 34, преди 20 години, като "падна" комунизма, бях на 13...и слушах как идвала демокрацията. Стъпките и не чувах, очаквах, годините, младостта ми отлитаха и демокрацията така и не дойде. Не, не съм се излъгала, тя не идва, тя се гради! Преди, когато бях дете, смятах, че тя ще дойде като добър старец...сега знам, че тя трябва да се отвоюва, да се изстрада, със лична саможертва, личен пример и с МНОГО, МНОГО борба. За да се издействат от системата елементарни неща, трябва хиляди а понякога милиони хора да изгубят лично време, за да променят нещо иключително дребно. Това е демокрацията, трябва мнозинството от хора да е на мнение, че има нужда от промяна, за да се направи тази реформа. Мисля, че 8 годишно дете ще разбере, какво имам предвид, следователно, това, което говоря трябва да е вярно, нали Уотсън ;)

    ОтговорИзтриване